Wycieczka na Polski Grzebień z Tatrzańskiej Polanki

Wycieczka na Polski Grzebień z Tatrzańskiej PolankiWycieczka na Polski Grzebień (Poľský hrebeň, 2200 m n.p.m.) z Tatrzańskiej Polanki (Tatranská polianka, 1005 m n.p.m). Powrót tą samą trasą. Czas: 4 godz. wyjście, 3 godz. zejście. Szlak prowadzi przez most Velický (po 1 godzinie drogi z Tatrzańskiej Polanki), Dom Śląski (Sliezsky dom  po 2 godzinach drogi z Tatrzańskiej Polanki). Trasę można polecić bardziej doświadczonym turystom, którzy przejdą ją w czasie podanym na tablicach informacyjnych. 4 godziny pod górę. Nam aż tak dobrze nie szło :-). A ponieważ należymy do leniwych turystów, udało nam się jeszcze skrócić sobie drogę. Jak? Czytajcie dalej.

Szlak zaczynał się w tym samym miejscu co przy wprawie do Domu Śląskiego – w Tatrzańskiej Polance. Na końcu artykułu, w którym opisuję wyprawę do Domu Śląskiego oraz tego artykułu zamieszczam zdjęcie drzewa, które na pewno zauważycie, jeśli będziecie się bacznie rozglądać po głównej drodze w Tatrzańskiej Polance. Można tam zaparkować samochód. A jeśli dojedziecie kolejką z Popradu to na pewno go nie przegapicie – drzewo rośnie przy samym przystanku :-).

Wybraliśmy się trochę późno. Jak to zwykle bywa, nie chciało mi się wstawać skoro świt :-). Z Vrbova wyjechaliśmy dopiero koło w pół do dziesiątej, w Tatrzańskiej Polance byliśmy przed dziesiątą… Należy się trzymać zielonego szlaku. Kiedy mijaliśmy rampę, która uniemożliwia samochodom wjazd do Śląskiego Domu, ostatecznie zwyciężyło nasze lenistwo i chęć dotarcia dalej. Przypomnieliśmy sobie o możliwości dojazdu do Domu Śląskiego! Jest to bowiem hotel górski  stanowiący świetny punkt wypadowy dla wypraw w góry. Hotel zapewnia podwiezienie klientom i gościom!

Zadzwoniliśmy do hotelu (+421 (0) 911 882 879 – może warto zapamiętać ten numer albo zapisać go w telefonie) i uzgodniliśmy szczegóły z recepcjonistką. Po 15 minutach przyjechał po nas samochód. To właśnie dlatego zdjęcia są dopiero znad Domu Śląskiego :-). A propos, wyjazd na górę kosztował 20 € za 4 osoby.

Oczywiście, wybór należy do Was. Jeśli zdecydujecie się dojść o własnych siłach do Domu Śląskiego (na pewno dobrze Wam to zrobi :-)), to macie możliwość pójścia asfaltową drogą dochodzącą do samego hotelu albo lasem – i tę opcję bym polecał. Trasa prowadząca asfaltową drogą jest dość nudna i nie wybrałbym jej nawet przy schodzeniu do Tatrzańskiej Polanki. Zmęczone nogi i oczy, które ciągle patrzą pod nogi pewnie doceniłyby łatwiejszą opcję, ale wyasfaltowany odcinek jest nudny i sporo dłuższy niż droga prowadząca przez las i kosodrzewinę. Wcześniej wspomniany most Velický znajduje się w połowie drogi między Domem Śląskim a Tatrzańską Polanką.

Po dojściu do Domu Śląskiego:

Wyjście z Domu Śląskiego na Polski Grzebień zajęło nam prawie trzy godziny. Według tablic informacyjnych i map – powinno zająć dwie godziny. Racja, nie spieszyliśmy się zanadto, nie jesteśmy wytrawnymi turystami, ale szliśmy w normalnym tempie :-).
Stosunkowo trudna jest sama końcówka, przed samym wyjściem na szczyt, gdzie zaczynają się łańcuchy. W miarę rozgarniętym turystom ten odcinek nie sprawi kłopotu, ale niektórych może zaskoczyć, więc lepiej im o tym nie mówić :-)

Opisy do zdjęć można przeczytać po kliknięciu na zdjęcie.